جایزه باور ؛جایزه ای برای آنها که خود را باور دارند

همزمان با برگزاری نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات و توانمندی های مناطق هدف بنیاد علوی ،رویداد جایزه ملی باور در تاریخ 30 مرداد ماه 1401 برگزار خواهد شد.

هرساله مقادیر زیادی از محصولات توسط تولیدکنندگان مناطق هدف بنیاد علوی تولید و به بازار عرضه می گردد. ولی متاسفانه به دلیل اینکه اغلب این محصولات به صورت فله و یا با کیفیت پایین به بازار عرضه میشوند ارزش افزوده زیادی برای تولیدکنندگان به همراه ندارند. در مواردی هم که محصولات دارای کیفیت مناسب است سود سرشار آنها به جیب دلالان و واسطه هایی که به بازار دسترسی دارند میرود.

اهداف جایزه باور عبارت است از:

•           ارتقا کیفیت و بهره وری محصولات مناطق هدف بنیاد علوی

•           ارتقا بسته بندی و برندینگ محصولات مناطق هدف بنیاد علوی

•           ارتقا تبلیغات و بازاریابی محصولات مناطق هدف بنیاد علوی

•           استفاده از فناوری و ابزارهای نوین برای بازاریابی و بازاررسانی محصولات مناطق هدف بنیاد علوی

•           تشویق تولید کنندگان مناطق هدف برای اجرای خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود،

•           ایجاد فضایی برای تبادل تجربیات موفق بین مناطق

•          ایجاد فضای رقابتی برای رشد و توسعه محصولات بازار پسند در مناطق هدف

هر ساله در میانه نمایشگاه عرضه محصولات و توانمندی های مناطق هدف بنیاد علوی پس از ارزیابی بر اساس مدل جایزه باور بهترین های هر حوزه انتخاب و مدال طلایی باور به آنها اهدا خواهد شد.مدال باور شامل جوایز نقدی و جوایز غیر نقدی مانند اعزام به نمایشگاه ها و دوره های آموزشی داخلی و خارجی نیز میباشد.

نفْس كار احترام دارد، نفْس تحرّك و تلاش در جهت درست داراى احترام است؛ اين نگاه اسلام است. همه‌چيز بر پايه‌ى اين تكريم و احترام بايستى شكل بگيرد. اگر ما چيزى به نام حقوق كارگر و منزلت كارگر تعريف ميكنيم، بر اساس همين احترام به كار و احترام به كارگر بايد باشد. واقع قضيّه هم اين است كه تمدّنهاى بشرى و پيشرفتهاى مادّى عالم در همه‌ى دوره‌ها، و همچنين پيشرفت معنوى و روحى و درونى هر انسان، جز با كار فراهم شدنى نيست؛ كار لازم است، تلاش لازم است. (بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۹۹/۰۲/۱۷)
 آيه‌ى كريمه‌اى كه بر روی مدال باور حک شده است: وَ اَن لَيسَ لِلاِنسانِ اِلّا ما سَعى؛(۱) يعنى دستاورد شما تنها در سايه‌ى سعى شما و تلاش شما و كار شما است. در هر سطحى بايد اين‌گونه فكر كنيم؛ بايد كار كنيم.

کار در اسلام به دو معنا، یک مفهوم شناخته شده است: هم کار به معنای عام، یعنی شامل کار معنوی، دنیایی، اخروی، اقتصادی، فکری، جسمی، بدنی و در مجموع کار، [یعنی] عمل؛ هم کار به معنای خاصّ اقتصادی که امروز، مسئله‌ی کار و کارگر به معنای ویژه‌ی خود در دنیا مطرح است؛ کار به هر دو معنا در اسلام مطرح است.
امّا در آن معنای اوّل که معنای عمومی است که «لَیسَ لِلاِنسانِ اِلّا ما سَعیٰ»،(۱) یا اینکه امیرالمؤمنین فرمود: العَمَلَ العَمَلَ ثُمَ‌ النِّهایَةَ النِّهایَة.(۲) کار، کار؛ این شعار است، این شعار دادن امیرالمؤمنین است: کار، کار؛ و آنگاه «اَلنِّهایَة»؛ یعنی به سرانجام رساندن کار. یکی از مشکلات ما این است که کار را گاهی شروع میکنیم ولی نیمه‌کاره میماند. امروز در کشور، یکی از مسائل ما، مشکلات ما، طرحهای نیمه‌تمام ما است؛ کار را به نهایت نرساندن، یکی از عیوب کار ما است. (بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۹۹/۰۲/۱۷)

مطلب قبلی
مطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.